Στην κίνηση μας συμμετέχουν ενεργοί πολίτες της Αρτέμιδας και των Σπάτων, που ήταν και είναι παρόντες στις κοινές υποθέσεις και κινήματά της. Η βαθιά μας πίστη στη δύναμη των κινημάτων της αυτοδιοίκησης, της παιδείας, των συνεταιρισμών και των συνδικάτων, της οικολογίας, των γυναικών και των νέων, είναι για εμάς δύναμη. Είμαστε κομμάτι τους και τα υπηρετούμε σταθερά, για να αναδειχθούν και να εφαρμοσθούν, στα δημόσια πράγματα των δυο πόλεων, οι μεγάλες επιλογές της συλλογικής συμμετοχής, της συναπόφασης, της αυτο-οργάνωσης, της αυτοδιαχείρισης και της άμεσης δημοκρατίας.

Παρασκευή 18 Απριλίου 2014

Συμπαιγνία ΝΔ - ΠΑΣΟΚ με τη Hochtief, εις βάρος του δημοσίου και των δήμων της περιοχής
Χαρίζουν εκατομμύρια


   Πως πρέπει να αισθανόμαστε όταν μαθαίνουμε, εν καιρώ κρίσης, ότι το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο του Λονδίνου απάλλαξε την εταιρία Hochtief  από ΦΠΑ 500 εκατομμυρίων ευρώ για τον αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος και πως ο κοινοτικός επίτροπος κ. Semeta, απαντώντας στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Χουντή, νίπτει τας χείρας του;
  Πιο συγκεκριμένα ο έλληνας ευρωβουλευτής ζήτησε από την  Επιτροπή να εξετάσει αν είναι σύμφωνη με την Κοινοτική νομοθεσία η απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Λονδίνου ότι το Ελληνικό κράτος πρέπει να διαγράψει τις απαιτήσεις του από ΦΠΑ ύψους περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ, προς την εταιρία Hochtief.
  Να σημειώσουμε ότι η εταιρία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», προσέφυγε, ενώπιον του «London Court of International Arbitration» κατά του ελληνικού κράτους σχετικά με άρνηση, αμφισβητώντας το ποσό του ΦΠΑ που της είχαν επιβάλλει οι φορολογικές αρχές.
ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ


  Δεν πάει και πολύς καιρός όμως που στη Βουλή συζητήθηκε ερώτηση σχετικά με τη ζημία που υπέστη το ελληνικό Δημόσιο από τη μη καταβολή τελών σε δήμους των Μεσογείων της γερμανικής εταιρίας Hochtief. Συγκεκριμένα, ο ερωτών Δ. Παπαδημούλης υπενθύμισε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
    «Ο νόμος 2338/1995 ο οποίος κύρωσε τη Σύμβαση Ανάπτυξης του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα, στο άρθρο 25.6  προβλέπει ότι «…η Εταιρεία είναι δυνατόν να υποχρεωθεί να καταβάλλει κατ' έτος ανταποδοτικές και άλλες δημοτικές ή κοινοτικές επιβαρύνσεις φόρους ή τέλη, οποιουδήποτε είδους ή φύσεως, που επιβάλλονται από τις κοινότητες Σπάτων, Παιανίας, Μαρκοπούλου, Λούτσας και Ραφήνας…». Από  το 1995 οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεν έπραξαν τίποτα για την ενεργοποίηση του νόμου, απαλλάσσοντας ουσιαστικά το Αεροδρόμιο από κάθε υποχρέωση καταβολής είτε αντισταθμιστικών τελών στους δήμους των Μεσογείων, που έχουν υποβαθμιστεί από τη λειτουργία του αεροδρομίου, είτε ανταποδοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού.
  Η χαρακτηριστική αυτή καθυστέρηση αποτελεί τη συνέχεια μιας αποικιοκρατικής σύμβασης που υπέγραψε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη Hochtief και επέκτεινε η ΝΔ, εν μέσω αλληλοκατηγοριών για μίζες μεταξύ των δύο κομμάτων.  Η γερμανική Hochtief έχει το 40% και τη διοίκηση -δηλαδή τα λεφτά- την οποία εξασφάλισε χωρίς ουσιαστικά να βάλει δεκάρα (τα κεφάλαιά της τα δανείστηκε από τράπεζες με την εγγύηση του ελληνικού δημόσιου).
     Στη συνέχεια, το 2008, ψηφίσθηκε ο ν. 3631/2008 ο οποίος στο άρθρο 10, παρ. 2 προέβλεπε την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα ρύθμιζε «…την διαδικασία επιβολής και είσπραξης ανταποδοτικών και άλλων δημοτικών ή κοινοτικών επιβαρύνσεων, φόρων ή τελών από τους Δήμους Σπάτων, Παιανίας, Μαρκόπουλου Μεσογαίας, Αρτέμιδος, Ραφήνας και Κορωπίου, καθώς και από κάθε άλλο δικαιούχο οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) σε βάρος της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» (Δ.Α.Α. Α.Ε.). από την εταιρεία του Αεροδρομίου, υπέρ των δήμων της περιοχής».
  Όμως, η έκδοση της ΚΥΑ εκκρεμεί προκλητικά πέντε χρόνια μετά τη ψήφιση του νόμου και δεκαοκτώ από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ οι διοικήσεις των ΟΤΑ, έχουν προσφύγει στα δικαστήρια για να διεκδικήσουν τα οφειλόμενα.
  Το αεροδρόμιο της Αθήνας  είναι από το πιο επικερδή που κατέχει η γερμανική εταιρεία. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία, τα λειτουργικά κέρδη για το 2010 ήταν 156 εκατ. ευρώ και για το 2011, 130 εκατ. 
   Ο ισχυρισμός τόσο της εταιρείας όσο και του διορισμένου ΓΓ Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, ότι το αεροδρόμιο αποτελεί αυτοτελή μονάδα που απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής τελών προς τους δήμους, ο Δ. Παπαδημούλης τόνισε ότι αυτός έρχεται σε αντίθεση τόσο με το άρθρο 102 του Συντάγματος περί διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ, όσο και με το άρθρο 82 του ΒΔ της 24.9/20.10.1958.

Πηγή: εφημερίδα "δρόμος" Σπάτων - Αρτέμιδος